Chat

Napište nám, když potřebujete podporu. Odpovíme vám v reálném čase – nasloucháme, nesoudíme a pomáháme hledat cestu dál.
Jak funguje chat Modré linky?
1. Registrujte se nebo se přihlaste po kliknutí na tlačítko níže.
2. Po přihlášení uvidíte, zda je chat právě otevřený. Pokud ano, klikněte na tlačítko „Chci chatovat“ a vyčkejte, až zahájíme konverzaci.
3. Čekací dobu bohužel předem neodhadneme – záleží na počtu lidí, kteří píšou před vámi.
4. Chatovat můžete až 80 minut v chatovacích dnech, viz chatovací časy.
Pokud potřebujete pomoc hned, zavolejte nám – na telefonu +420 608 902 410 a webcallu jsme pro vás nepřetržitě.
Chatovací časy
pondělí, středa, neděle 18:30 – 21:30
O chat je velký zájem, proto se může stát, že budete čekat déle. Pracujeme na navýšení kapacity, ale momentálně jsme na hranici našich možností.
Děkujeme za vaši trpělivost a pochopení.
S čím se na vás mohu obrátit?
Jsme tu pro všechny – bez ohledu na věk nebo druh těžkostí
Každé trápení je jiné. Někdy s hlavou vztyčenou uneseme velké rány,
jindy nás zcela ochromí i běžné nedorozumění.
Nabídka pomoci je ale vždy stejná. Aby na své trápení nikdo nebyl sám
a každý mohl hledat cestu k úlevě, existují linky důvěry včetně té naší.
Jsme tu pro vás, když řešíte třeba:
- vztahy (např. rodinné, partnerské, v práci či ve škole)
- zdraví (fyzické i psychické, vaše nebo vašich blízkých)
- bezpečí (rizikové nebo protiprávní chování)
 nebo cokoli jiného, v čem se právě cítíte špatně.
Nezůstávejte na své trápení sami.
Otázky & odpovědi
Je chat zdarma?
Ano. Jsme registrovaná sociální služba podle zákona 108/2006 Sb. Díky podpoře MPSV, Jihomoravského kraje a města Brna poskytujeme telefonickou, chatovou i e-mailovou krizovou pomoc bezplatně.
Kdy můžu chatovat?
Aktuální chatovací časy najdete výše vedle přihlašovacího formuláře. Mimo tyto časy je chat vypnutý a není možné nám touto cestou napsat. Pokud potřebujete pomoc hned, zavolejte nám – na telefonu +420 608 902 410 a webcallu jsme pro vás nepřetržitě.
Jak dlouho budu na chat čekat?
Čekací doba závisí na tom, kolik lidí píše před vámi, a nedokážeme ji přesně odhadnout. Jakmile vás pracovník pozve k rozhovoru, bude chvíli čekat na vaši odpověď. Pokud se do pár minut neozvete, nabídne chat dalšímu zájemci. Buďte proto prosím připraveni reagovat obratem.
Je chat skutečně anonymní?
Ano, je jen na Vás, jaké informace nám o sobě sdělíte. Nezapisujeme si Vaše jméno ani jiné identifikační údaje. Existují výjimky dané zákonem. Ty se týkají například ochrany života a zdraví anebo povinnosti překažení či oznámení některých vybraných trestných činů.
Budu mít k dispozici záznam našeho chatu?
Ano, po přihlášení se můžete ke konverzaci kdykoli vrátit, nebo ji naopak smazat.
Můžu chatovat opakovaně?
Ano. Z každého rozhovoru si děláme krátký zápis, abychom příště mohli snadněji navázat tam, kde jsme skončili. Pracovník, který vás pozve k chatu, si tyto poznámky přečte a díky tomu se vyhneme opakování toho, co už bylo řečeno.
Jak dlouho můžu chatovat?
Abychom mohli být k dispozici co nejvíce lidem, kteří právě potřebují podporu, je maximální délka chatu s jedním klientem 80 minut denně. Chat ale může být i kratší – třeba pokud už máte odpovědi, které jste hledali, nebo pokud pracovník vyhodnotí, že vám v danou chvíli víc nabídnout nemůže.
Kdy nejpozději mohu začít chatovat?
Když do konce chatovací doby zbývá deset a méně minut, už vás k rozhovoru nevyzveme. Neměli bychom dostatek času se vám náležitě věnovat.
Co když zapomenu heslo?
Kvůli zachování vaší anonymity vám bohužel nemůžeme heslo obnovit ani vygenerovat nové. Pokud ho tedy zapomenete, založte si nový účet.
Co když je chat právě zavřený nebo už dlouho čekám?
Zavolejte nám na +420 608 902 410 nebo prostřednictvím webcallu. Naše linka důvěry funguje nepřetržitě. Případně se podívejte na možnosti našich dalších krizových služeb.
Co když se službou nejsem spokojen/a?
Dejte nám to prosím vědět. Ideálně přímo pracovníkovi, se kterým komunikujete. Pokusí se najít řešení nebo vám doporučí vhodnější službu. Pokud chcete podat stížnost neboj jiný podnět k proběhlému kontaktu, napište vedoucí linky důvěry na e-mail stiznosti@modralinka.cz. Odpovíme vám nejpozději do 30 dní, ale uděláme maximum pro to, aby to bylo dříve.
Co chat a GDPR?
Využitím služby souhlasíte s tím, že anonymní zápis z chatu můžeme využít k výzkumu a ke zlepšování našich služeb. Veškerá data anonymizujeme tak, aby vás nebylo možné jakkoli identifikovat. Citlivé údaje nebudou nikde zveřejněny.
Máte další otázku o fungování služby a nenašli jste zde odpověď? Napište nám na stiznosti@modralinka.cz
