Linka důvěry

Už více než třicet let nasloucháme lidem v těžkých chvílích. Vedli jsme spolu přes sto tisíc rozhovorů. Zavolejte nám kdykoli – je to snazší, než být na trápení sám.
Jak funguje linka důvěry?
Zavolejte nám na telefonní číslo +420 608 902 410.
Jsme k dispozici nepřetržitě a zdarma.
Platíte jen běžný hovor podle svého tarifu.
Někdy se může stát, že je linka právě obsazená volajícími před vámi.
V takovém případě prosím chvíli počkejte nebo zavolejte za chvíli.
Zpátky kvůli zachování anonymity nevoláme.
S čím se na vás mohu obrátit?
Jsme tu pro všechny – bez ohledu na věk nebo druh těžkostí
Každé trápení je jiné. Někdy s hlavou vztyčenou uneseme velké rány,
jindy nás zcela ochromí i běžné nedorozumění.
Nabídka pomoci je ale vždy stejná. Aby na své trápení nikdo nebyl sám
a každý mohl hledat cestu k úlevě, existují linky důvěry včetně té naší.
Jsme tu pro vás, když řešíte třeba:
- vztahy (např. rodinné, partnerské, v práci či ve škole)
- zdraví (fyzické i psychické, vaše nebo vašich blízkých)
- bezpečí (rizikové nebo protiprávní chování)
 nebo cokoli jiného, v čem se právě cítíte špatně.
Nezůstávejte na své trápení sami.
Otázky & odpovědi
Je linka důvěry zdarma?
Ano, platíte pouze běžný hovor podle svého tarifu.
Nabízíme možnost se s námi spojit zcela zdarma prostřednictvím webcall.
Kdy můžu zavolat na linku důvěry?
Kdykoli. Služba je k dispozici 24 hodin 7 dní v týdnu 365 dní v roce. 
A o den navíc v roce přestupném.
Jak dlouho budu na lince čekat?
Čekací doba závisí na tom, kolik lidí volalo před vámi, a nedokážeme ji přesně odhadnout. Zkuste chvíli počkat nebo zavolat později. 
Zpátky kvůli zachování anonymity nevoláme.
Je linka důvěry skutečně anonymní?
Ano, až na výjimky dané zákonem. Ty se týkají například ochrany života a zdraví anebo povinnosti překažení či oznámení některých vybraných trestných činů. Běžně si však zaznamenáváme pouze téma hovoru – bez jmen a dalších identifikačních údajů. Někdy se zeptáme například na věk nebo bydliště, abychom vám mohli doporučit co nejvhodnější pomoc. Je ale jen na vás, zda nám tyto informace sdělíte.
Můžu volat opakovaně?
Ano, můžete. Linka důvěry ale nenahrazuje dlouhodobou psychologickou, psychiatrickou či terapeutickou pomoc, proto se může stát, že vám pro další podporu doporučíme vhodnější formu pomoci.
Je nějak omezená délka hovoru?
Není. S každým mluvíme tak dlouho, jak potřebuje a co mu v jeho situaci můžeme nabídnout. Můžeme spolu mluvit hodinu, ale také směřovat hovor ke konci již po pár minutách, pokud nebude naplňovat účely linky.
Co když se hovor přeruší?
Mobilní operátor někdy po 65 minutách hovory ukončuje. Pokud se to stane nebo vám třeba vypadne signál či cokoli jiného, určitě zavolejte znovu.
Co když je linka obsazená?
Zkuste chvíli počkat nebo zavolat znovu později. 
Případně se podívejte na možnosti našich dalších krizových služeb.
Zavoláte mi zpátky?
Ne. Kvůli zachování anonymity zpátky nevoláme.
Co když se službou nejsem spokojen/a?
Dejte nám to prosím vědět. Ideálně přímo pracovníkovi, se kterým komunikujete. Pokusí se najít řešení nebo vám doporučí vhodnější službu. Pokud chcete podat stížnost neboj jiný podnět k proběhlému kontaktu, napište vedoucí linky důvěry na e-mail stiznosti@modralinka.cz. Odpovíme vám nejpozději do 30 dní, ale uděláme maximum pro to, aby to bylo dříve.
Co linka důvěry a GDPR?
Využitím služby souhlasíte s tím, že anonymní zápis z rozhovoru můžeme využít k výzkumu a ke zlepšování našich služeb. Veškerá data anonymizujeme tak, aby vás nebylo možné jakkoli identifikovat. Citlivé údaje nebudou nikde zveřejněny.
Máte další otázku o fungování služby a nenašli jste zde odpověď? 
Napište nám na stiznosti@modralinka.cz
